راه کاری برای یادگیری جدول مندلیف !!!
 
شیــــــــــمی پارس
مجموعه ی کامل شیمی برای دانش آموزان دوره متوسطه

در کلاس شیمی برای یادسپاری ترتیب عناصر در جدول تناوبی عناصر از جملات جالب و بعضا خنده دار و حتی موزون و شعرگونه استفاده می کنند.به خاطر داشته باشید که تکنیک تقویت  حافظه یعنی مهارت رمزبندی کردن یک موضوع سخت و مشکل الحفظ به موضوعی راحت و خنده دار و راحت الحفظ و ما باید بتوانیم بین این دو موضوع از دوجنس متفاوت پیوندی برقرار کنیم. در حفظ کردن جدول تناوبی این پیوند معنای خنده دار و وزن جالب و کلمات فارسی جذابی است که برای حفظ هر ستون از یک  گروه عناصر استفاده می شود. بیائید با هم بعضی از این جملات کوتاه ولی به یاد ماندنی معلمان شوخ و باذوق دبیرستان را مرور کنیم.در آلبوم تقویت  حافظه یادآور شدها یم که استفاده از شوخی و خنده و غلو و اغراق برای راحت حفظ کردن و دوست داشتنی شدن پیوند رمز بندی شده معجزه می کند. بیائید ببینیم در مورد جدول تناوبی عناصر کاربرد شعر و موزون بودن و خنده دار بودن چقدر به حفظ سریع تر ترتیب عناصر در جدول کمک می کند.

در شکل زیر شما با جملات یاد یاری آشنا می شوید که حفظ کردن شان در چند دقیقه امکان پذیر است و با کمک این جملات راحت می توانید محل عناصر شیمی دبیرستان جدول مندلیف را به راحتی به خاطر آورید. کمی وقت روی این جدول بگذارید شما هم تصدیق خواهید کرد که تکنیک های تقویت  حافظه به عنوان مهارت استفاده بهینه از  حافظه در هر سن و سالی معجزه می کند.

 

منبع : http://superhafezeh.blogfa.com

موفق باشین!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 21 بهمن 1390برچسب:, :: 20:58
امیـــــــر

درباره وبلاگ


سلام خدمت بینندگان گرامی وبلاگ شیمی پارس *** در این وبلاگ مطالب مربوط به شیمی دوره متوسطه قرار میگیرد و هدف ما ساخت مجموعه ای کامل و بی نقص برای دوستداران علم شیمی (در محدوده ی علوم دوره ی متوسطه ) است . امیدواریم مطالب وبلاگ مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گیرد . منتظر نظرات خوبتان هستیم . *** امیر پروفشنال ***
نويسندگان